Sales coaching

Betere verkoopresultaten

Satix sales coaching Verkopen is geen kunst of kunde, het is een vak dat kan worden aangeleerd. 

Vandaag is vakkennis geen issue meer bij verkopers. Het zijn mensen die een product-, markt- en bedrijfstraining hebben genoten en de verworven kennis vlot vertalen.

Op zoek dus naar nieuwe manieren om je te onderscheiden. In een wereld van goed geïnformeerde, kritische klanten die zélf een deel van het verkoopproces in handen nemen en waarin de manier van betrekken van verkopers in beslissingstrajecten grondig veranderd is.                                                                                     .

Met persoonlijkheid en sociale vaardigheden komt u een heel eind ver, dat spreekt.

Maar ook verkoopvaardigheden maken het verschil!

Een aantal vragen die u zeker zal herkennen

  • Hoe stel ik de juiste vragen?
  • Hoe maak ik de juiste keuzes?
  • Hoe bied ik de juiste oplossing aan?
  • Hoe ga ik om met bezwaren?
  • Hoe ga ik om met prijsargumenten? En hoe weet ik dat het prijsbezwaar écht is?
  • Met welke omgangsvormen en attitude kan ik mijn klanten persoonlijk(er) benaderen?
  • Hoe kan ik onderhandelen, presenteren, afsluiten en het proces van beslissing gunstig beïnvloeden?
  • Welk soort van verkoop pas ik toe in welke omgevingen?

 

Ook van de sales manager wordt steeds meer verwacht

  • Hoe word ik een coachend manager?
  • Hoe haal ik het beste uit mijn sales team en de verkoper als mens in mijn zoektocht naar het optimale verkoopresultaat en de beoogde verkoopdoelstellingen?
  • Hoe stuur ik medewerkers aan die in toenemende mate verspreid werken en minder op kantoor zijn?
  • Hoe smeed ik een groep van individuen met uiteenlopende persoonlijkheden en vaak hoge persoonlijke ambities samen tot een goed functionerend verkoopteam?
  • Hoe kan ik mijn medewerkers intrinsiek motiveren en hen passend verlonen?
  • Hoe draag ik bij tot de persoonlijke ontwikkeling van mijn medewerkers?
  • • …


Sales coaching is dan het antwoord. Al te vaak falen verkopers door een gebrek aan training. Het aanwerven van medewerkers en mogelijke échecs kosten handenvol geld. Een extra reden om in te zetten op coaching en training!

 

Wat wij doen

Field sales medewerkers

We richten ons op het bijbrengen van sales technieken en algemene persoonlijke ontwikkeling of soft skills (vertrouwen, uitstraling, attitude, omgangsvormen) van

  • Field sales medewerkers alvorens zij intreden in het bedrijf of net zijn ingetreden: als onderdeel van hun selectie of hun inwerktraject bieden wij cases studies en training van basis sales skills, attitude, persoonlijk leiderschap aan.
  • Ervaren field sales medewerkers: verkopen is een voortdurend veranderend proces en onderhevig aan een echte “paradigma shift”. Dus ook voor saleskrachten die al een hele tijd meespelen is het goed om regelmatig in de spiegel te kijken en zichzelf bij te sturen.

Sales managers

Nieuwe inzichten en inspiratie om verkopers krachtdadig en gemotiveerd te leiden en te begeleiden. Inzicht in hoe verkoopteams te observeren, begeleiden en opvolgen. Inzicht in uzelf als sales manager. Begeleiding van uw groei als vertrouwenspersoon, expert en adviseur voor uw medewerkers.

 

Hoe wij dit doen

Elk coachingtraject wordt voorafgegaan door een assessment. Het betreft een onderdeel van AletschSalesBox, ons in huis ontwikkeld raamwerk voor bedrijfsassessments. 

Satix. Dat zijn. Doordenkers. Doorzetters. Doorduwers. En dat betekent heel wat.

  • We doen een assessment van uw medewerker. Dit gebeurt door middel van persoonlijke gesprekken met aantal algemene vragen die pijlen naar persoonlijkheid, persoonlijke drijfveren en ambities,… Vervolgens observeren we in the field.
  • We stellen de diagnose in een persoonlijk rapport bestemd voor de medewerker.
  • We overleggen met hemzelf en de leidinggevende.
  • We werken een plan uit voor persoonlijke commerciële ontwikkeling.
  • We begeleiden de implementatie van dit plan en ondersteunen met expertise en nazorg.

Sales coaching is een persoonlijk traject op maat van de verkoper of sales manager. Het vraagt een stevig engagement van de directie en de verkoper. Maar het is hét middel bij uitstek om te komen tot duurzame verandering en uiteindelijk ook tot betere (individuele) verkoopresultaten.

 

Dit artikel delen

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn