Satix verhaal

SATIX Business Marketing bvba werd in 1992 opgericht onder de afgekorte naam SBmarketing. Met een ietwat rebelse spirit en een duidelijk objectief: om de klant zijn plek terug te geven.

Elk idee start vanuit een probleem

Ons probleem was dit. Aan het eind van de jaren ’80 (van vorige eeuw, wij gaan al een tijd mee) spoelde helemaal uit Japan het idee aan van de Integrale KwaliteitsZorg. Dat werd afgekort tot IKZ.

Ik herinner het me nog goed hoe mijn schoonvader (destijds ingenieur bij een West-Vlaamse staaldraadfabrikant) naar Japan werd gestuurd om te gaan kijken hoe de fabrieken daar, met een pleiade aan meetpunten en de blik op Kaizen, consequent productkwaliteit van de band lieten lopen. De brave man hield niet van de culinaire exotiek aldaar maar kwam wel terug met een IKZ-blauwdruk voor de Zwevegemse productielijnen.
IKZ maakte van kwaliteit een uiterst technische kwestie. Iets voor ingenieurs. Zo weinig mogelijk afwijking in de productie. Liefst minder dan 6 keer de standaardafwijking van het gemiddelde. Six sigma! Zoveel mogelijk meetpunten en statistiekjes. 

Onze oplossing: één lettertje meer!

Wij waren jong en hadden een missie: geef de definitie van kwaliteit terug waar ze thuis hoort. Bij de klant.
En dus gaven we IKZ een extra lettertje mee: ikTz zou het zijn. Integrale KlantTevredenheidsZorg.  De letters I,K,T en Z zijn onze DNA-code en dat blijft zo. Ook nadat we veel later gingen brainstormen om onze merknaam op te pimpen en een glas dronken op de zeer voor de hand liggende vondst …SATIX (van satisfaction, uiteraard, maar dat was al uitverkocht aan de Rolling Stones).

Zoveel jaren en ervaringen later strijdt SATIX aan de zijde van haar klanten in het nieuwe strijdperk van de concurrentie en geeft het advies rond de 4 cruciale pijlers binnen elk bedrijf

met waardevolle tools tot uw dienst!

 

 

Wij hebben hier een paar basisregels in huis (*)

(*) niks geks overigens, gewoon onder het motto “bijna alles verandert voortdurend, maar deze waarden zijn voor altijd"

  1. Doe wel en zie niet om (de allerbeste erfenis van onze oma)
  2. Verrijkend delen 
  3. Denken op lange termijn, resultaten op korte termijn
  4. Zo eenvoudig mogelijk
  5. Slim en doordacht
  6. Over alle grenzen en obstakels heen

 

De passie om ondernemersgewijs te leven

Al bij al toch een beetje self-made ondernemend. En inschakelend in de doelstellingen van onze klanten. Dat is het. Tijdens de voorbije jaren hebben we vorm gegeven aan onze “Amerikaanse droom”. Wat het niet is: de één of de andere corporate ladder beklimmen richting gouden horloge en een dik pensioenplan. Wat het wél is: onze eigen weg plaveien, nieuwe dingen leren en elke dag ingaan op nieuwe uitdagingen. Dat heeft ons uiteindelijk niet alleen tot in de VS gebracht (onder de merknaam The marketing Spot), ook Hong Kong staat op onze kaart. De Chinese term voor SATIX klinkt ongeveer als SAN TIN SI. Dat betekent  zoveel als “nieuwe horizonten” of “nieuwe mogelijkheden”. Precies waar we met al onze klanten naartoe willen. Over alle grenzen en obstakels heen.  Exact dàt dus wat we bedoelen!  


Dit artikel delen

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn